Nattliga funderingar

Fick ett sånt stort behov av att skriva av mig, och eftersom jag inte har påbörjat mitt projektarbete där jag ska skriva en bok och sedan designa en framsida till den (okej, jag har inte orkat börja skriva på den) så är det tur att jag har en blogg! Oj, det där råkade visst bli den längsta meningen någonsin. Tur då att jag gjorde en parentes där det är meningen att man skata ett nytt andetag. Har egentligen inget speciellt att skriva om, fick bara viljan att skriva ner massa bokstäver som bildar ord och tillsammans bildar meningen där resultatet blir en text. Däremot en osammanhängade text, visst. Men fortfarande en text.

Och varför sitter jag här och skriver klockan ett på natten när det är skola imorgon? Jo det ska jag berätta. Jag är ledig imorgon. Eller, vi har projektarbete i fyra timmar men eftersom vi inte har någon lärare på de lektionerna så får vi jobba hemifrån, så länge vi skriver loggbok så att våra lärare vet vad vi gör. A.k.a jag kommer ta sovmorgon imorrn och jobba när jag känner för det, för så får vi göra. Så länge vi jobbar lika länge som de har tidlagt lektionerna på schemat. Och eftersom jag inte jobbar så bra på dagarna, om jag nu inte är motiverad för det, så gör jag det på nätterna. Runt klockan 23 - 01 så skriver jag som bäst. De vetenskapliga rapporterna jag skrivit genom skolan har jag skrivit hemma på kvällarna. Det blir helt enkelt bäst resultat då. Det "roligaste" var när vi skulle skriva världens tråkigaste rapport om en geografisk region och hur klimatet ser ut där. Vi fick ungefär en månad på oss, inklusive sportlovet om man ville jobba då, men jag gjorde inte så mycket då.. Visst, jag hade en region som det inte fanns så mycket fakta på men ändå, jag kunde ha jobbat mer aktivt. När det var ungefär en vecka kvar till inlämning av rapporten så bytte jag region och skrev alla delar i rapporten utan den sista, med sammanfattning och analys, på tre kvällar. Resultatet på rapporten blev MVG-. Lite ironiskt eftersom jag tyckte det var det tråkigaste jag någonsin gjort och jag gjorde det på några kvällar... Bra där..
Nej men nu ska jag nog skissa lite på projektarbetet, det är kanske inte så bra med att börja arbetet med att ligga efter...





Kommentarer
Postat av: malinberg photography

sv; Ja det är jättebra! Blir fina bakgrunder! :)

2011-09-12 @ 01:39:06
URL: http://maliinbeerg.webblogg.se/
Postat av: sonja

sv: TACK!

2011-09-12 @ 07:00:22
URL: http://zlokka.blogg.se/
Postat av: alexandraeriksson [fotoblogg]

Svar: Åh tack! :D

2011-09-12 @ 08:24:23
URL: http://alexandraeriksson.se/
Postat av: Helena

ska vi följa varandra på bloglovin :) Kram

2011-09-12 @ 09:38:11
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du skriva till mig?:

Trackback
RSS 2.0