The Big Bang Theory Season 2 Episode 2 - The Codpiece Topology





Flowers

Här kommer några bilder som jag tog när jag lånade ett macro-objektiv från skolan, och dom här bilderna tog jag vid samma tillfälle som dom förra bilderna jag publicerade, på nyckelpiga.




Dumhets-test

  Jag har så tråkigt att jag till och med hittade ett sånt här test på nån sida.. Fast det är ganska roligt eftersom jag gjorde det xD

(x) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du har pratat
(x) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du INTE har pratat
( ) du har gått in i en glasdörr
( ) du har hoppat ur ett fordon som rör sig
(x) du har tänkt på nåt roligt så du har börjat skratta, och därmed fått folk att titta konstigt på dig
( ) du har sprungit in i ett träd
( ) det är möjligt för dig att slicka dig på armbågen
(x) du testade precis om du klarade det
(x) du har trampat på ditt skosnöre och snubblat/trillat
( ) folk har kallat dig långsam
( ) du har råkat tända eld på nån sak ett flertal gånger
(x) du har nån gång somnat på en lektion
(x) du kan ibland berätta om nånting och sen plötsligt glömma bort vad det var du pratade om
(x) folk skakar ofta på huvudet och går iväg från dig
(x) du använder dina fingrar när du ska räkan enkla mattetal
( ) du har ätit en insekt utan tvång när du var liten/mindre
(x) du gör detta test när du borde göra nånting viktigt
(x) du har satt på dig dina kläder bakochfram eller utochin utan att ens märka
(x) du har letat överallt efter nåt som du hade i handen eller i fickan
( ) du råkar göra sönder väldigt många saker 
(x) du har trillat av stolen då den stått helt still
(x) du använder ordet "eh" väldigt många gånger om dagen

Summa: 14

18 eller mindre betyder att du inte är dum.     

 
Whohooo jag är inte dum!
Eller...


Macro

Skolan har ganska nyligen köpt in ett macro-objektiv, så jag och min kompis provade det. För att vara första gången som jag fotade med macro så tycker jag att det gick iallafall ganska bra... Även om allt jag skulle fota rörde på sig för att det antingen blåste eller för att det levde...





Äventyrsfylld helg!

Snacka om att detta blir både en äventyrsfull och hektisk helg! Ska om ca 20 minuter åka iväg med kyrkan till Åkersberga för att planera sommarens konfirmationsläger, ska bli aaaawesome!
Sedan, i imorgon kväll så kommer jag att åka därifrån, resten av alla ledare är kvar, för att åka vidare till förträffen inför World Scout Jamboree 2011! Förträffen omfattar alla som kommer bo i våran avdelning. Har för mig att vi skulle vara 39 deltagare och fyra eller fem ledare.
Håller tummarna på att min familj städar bort alla mina dammråttor i mitt rum medan jag är booorta!

Hillary Clinton bortretucherad

Har ni sett det här klippet från Aftonbladet? Det är ju helt sjukt?

Betyder det alltså att inte kvinnor är värda lika mycket längre? Alltså enligt den där tidningen? Och hur gör dessa män isåfall när de möter en kvinna på gatan?
Det här är bara pinsamt, om ni frågar mig. De två kvinnorna var med på bilden när den togs, och man sa låta det vara så! Jävla idioter, om ni frågar mig.

Cast of True Blood

Hittade denna grymma intervju med nästan hela gänget av True Blood på hbo.com! Man blir ju bara så jävla glad att ännu en svensk har lyckats sätta vårt lilla avlånga land på kartan! Tummen upp för Alexander Skarsgård och True Blood säger jag!

 



Tror minsann att jag ska kolla lite på True Blood ikväll!


Nationellt prov

Tagg inför Nationellt Prov i Engelska B Uppsats NURÅÅÅÅÅ!!

...eller?

Så trött att själen rinner ut

Haha stört filosofisk rubrik. Jag är seriöst så trött man kan vara. Har sovit ungefär 5 timmar varje natt sen i fredags, och jag behöver sova iallafall runt 7-8 h... Och sen någon natt som är lite längre för att jag ska orka med vardagen. Har ovanligt mycket i skolan. Fick i måndags kväll, 23:54 för att vara exakt, veta att våran uppsats  i kriminologi skulle vara inlämnad samma kväll/natt innan 00:00, annars blev man underkänd i ämnet. Jag hade då skrivit ungefär 60 ord medan vissa i klassen var uppe i 6-7 sidor. Blev stressad som fan. Började skriva vid tolvslaget och gick och lade mig vid två- halv tre. Då hade jag nog skrivit 3 sidor. Ägnade hela förmiddagen i skolan, då vi egentligen hade engelska, till att skriva mer, kom då upp i cirka sex sidor. Lämnade in uppgiften vid kl 15, tisdag. Stress Stress Stress. Men ooh så skönt när den var avklarad! Nu har jag bara en mini-rapport kvar att skriva om Tv:ns roll i samhället idag och för 50 år sedan. Kul. Ja faktiskt men segt. Sen har jag VG/MVG uppgiften kvar i religion som vi kommer få imorgon. Där ska vi läsa ett helt evangelium i bibeln och sedan skriva något om det, på vilket sätt får vi reda på imorgon. Jag är allvarligt talat trött på kristendomen när man läser det i skolan. Liksom kom igen- vi har gjrot det de senaste 10 åren, kan vi inte få läsa om några andra religioner isället? Jag gillar ändå att läsa om religioner och vill gärna göra det. Och tur då att vi har en sån fantastiskt bra lärare! Han är så sjukt bra! Man blir så himla intresserad, ännu mer än vad jag är från början, och han gör allting så himla roligt! Vi hade en liten dispyt i våran grupp idag, när vi gjorde mini-grupparbete på två timmar. För då var vi tre stycken i våran grupp och det var bara jag och Ellinor som jobbade. Och så satt den tredje gruppmedlemmen bara helt stilla och gjorde inte ett skit. då blev jag sur. Han ska ju inte få credit för nånting som han inte har gjort. Och så etc etc, inte så spännande, och så sa min lärare, Mohammed, att "Ingen kan vara sur på Lollo. Det går inte". HA! sa jag då, säg det till min famlij liksom... Då sa han att om nån blev sur på mig, så skulle jag hälsa från honom =). Han är helt klart den bästa läraren vi har för tillfället! Han och Gabriel som vi har i mediakommunikation!

Nu ska jag sova, mååååste sova! Eftersom jag inte heller får sova i helgen. Fint...

Ska bli kul med engelska nationella på fredag - den skriftliga delen...
RÖV

Blev visst långt inlägg.. Det är så himla skönt att bara skriva av sig..



The Big Bang Theory Season 2 Episode 1 - The Bad Fish Paradigm

Nu kör vi med BIG BANG igen!




Glee Season 1 Episode 3 - Acafellas

Ååh man blir ju bara kär som en liten skolflicka i dessa grabbar! MUMMA

 





Glee Season 1 Episode 2 - Showmance


Chris Colfer on Conan

Jag säger bara Wooooooaw! Han är helt fantastisk och att man kan vara sådär jääädra duktig med sai-svärd! (heter dom det?)

Check it out!

Glee Season 1 Episode 1 - Pilot

Tänkte börja lägga upp Glee också, eftersom det är en sån sjuhelvete bra serie och för att jag har fått förfrågningar på om jag inte kan lägga upp serien.
Så här är första avsnittet!




We can dance - måste ses!

Nu är det rätt så länge sen jag bloggade, och vad har hänt sen sist? Jag har blivit världens största Gleek! Älskar tv-serien och det är sjukt bra! Har fixat mina favoritlåtar och dom spelas konstant på min iPod, däribland "Sweet Caroline" och "Dancing with myself". Men - hittade ett youtube-klipp där ett nygift par dansar för första gången, och sen spårar dom med en mix av massa låtar och däribland två från Glee!! Helt fantastiskt! Det är såhär det ska vara tycker jag! Det ska vara med lite överraskningar och skoj på ett bröllop, inte så stelt som det kungliga bröllopet som var i fredags. Tycker faktiskt att det var lite väl stelt, gillade Victoria och Daniels bröllop mycket mer!

Men - titta på klippet, det är så jäkla roligt! Om ni inte orkar kolla på hela (det gjorde faktiskt inte jag...) så avslutar dom med en Glee-låt runt 2:50. Tror faktiskt även att dom har med Carola på låten innan. Första Glee-låten är på 1:11.

RSS 2.0