Speak up!

Har precis kollat klart på Speak med bland annat (eller säger man andra?) Kristen Stewart i rollerna. Hatar egentligen såna där filmer, eller alltså, dom är ju bra men det är bara så hemskt att titta på hemska filmer..
Vet att ni inte förstår ett jota av det jag säger/skriver men filmen handlar kort sagt om en tjej som börjar skolan igen efter sommarlovet. Hon har förändrats helt efter en traumatisk händelse som man genom hela filmen får reda på genom korta flashbacks.

Filmen är från 2004, och ni anar inte hur liten Kristen Stewart är! Jag vet inte varför, men jag gillar hennes filmer, trots att hon, iallafall enligt mig, inte är så bra skådespelerska.. Jag tycker att i alla roller/filmer jag har sett henne i så har hon samma kroppsspråk och gör samma miner. Visst, det har nog uttvecklats en del nu på senare tid, jag menar hon är ju inte likadan skådespelerska i Twilightfilmerna som i de tidigare filmerna jag har sett henne i.
Men - om man gillar Kristen Stewart eller bara vill ha filmtips: Kolla på :

The Messengers - Thriller/Skräckis. Blunda några gånger är mitt tips.. Faktisk ganska bra!
In the Land of Women - Tillsammans med Adam Brody. Fantastisk film scenmässigt och är rent ut sagt mysig!
Speak - Berättande film som även om den är hemsk faktiskt är värd att se. Ha däremot spolknappen redo.. Lite långtråkig.
Och sen så klart alla Twiligt-filmerna.. Även om jag rekommenderar att läsa böckerna om man vill ha hela historien.. Filmerna ska man, iallafall enligt mig, nästan klassa som en egen historia som bara har tagit skelettet från Stephenie Meyers böcker..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du skriva till mig?:

Trackback
RSS 2.0