Funderingar på sommarlovet

Sheet, man märker verkligen att jag inte har så mycket att göra på dagarna när jag sitter och funderar på de mest onödiga sakerna någonsin. 

Kom på att det är kul, hmm kanske fel ord men kom inte på något annat just nu, när man tänker ut vad man ska skriva, men så blir det helt annorlunda när man skriver det. Fastän det låter så jäkla bra i skallen. Det kan vara en mening som låter grymt bra i skallen, men som i text bara blir hur knasig som helst. Men också ord kan bli helt annorlunda på papper (dator..) än i skallen eller muntligt. Speciellt ord som kan ha två olika betydelser, alltså som stavas likadant men uttalas olika. Som ordet "min". Det kan ju antingen vara att man gör en min, alltså ansikts-min, eller i ägande-form. Som att den här bloggen är min. Men om ordet används som att man pratar om ansikts-minen, så läser jag alltid fel först, och blir hur förvirrad som helst när meningen inte alls funkar, och sen blir tvungen att läsa om och först då fattar jag att jag uttalade ordet fel.
Sen kom jag antingen idag eller igår (har inte så stor koll på dagarna denna vecka) på att twitter är ju skitsmart! Bästa vore ju om alla hade twitter i mobilen, för då skulle ju sms-kostnadena bli mycket lägre! Men så kom jag på att man måste betala internet-kostnaden, plus att man bara kan skriva 140 tecken för varje tweet.. Om man nu betalar vare sig surf-konstadena eller för sms:en... Men man kan ju iallafall skicka billigare MMS. För även om man betalar för internet, så kan det ju inte kosta mer än två MMS. 

Jag säger då det. Ganska onödiga funderingar som egentligen inte gav så mycket, men jag märker verkligen hur jag egentligen går och funderar på nu när jag fortfarande har sommarlov och inte har gjort så mycket de senaste tre dagarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du skriva till mig?:

Trackback
RSS 2.0