Mediaelev

Lånade hem stativ och en liten liten filmkamera från skolan. Vi ska nämligen göra en "film" om oss själva på 60 sekunder. Kul? Tja, ganska. Om bara vädret hade varit bra så att jag faktiskt kunde göra det jag hade tänkt mig. Men vi får se om jag lyckas ändå. Håller på att vela fram och tillbaka hela tiden om hur jag ska göra. Hade en idé först, sen kom jag på en annan ungefär en vecka senare och nu imorse kom jag på ytterligare en idé... Den tredje och senaste idén är verkligen den enklaste att göra. Men sen tror jag inte att den symboliserar MIG sådär på rak arm.. Men vi får se. Filmerna ska tydligen vara klar på fredag men det tror jag banne mig inte att jag kommer bli, haha!

Lyssnade när Mattias Klum var och besökte Morgonpasset i P3 imorse, och han är en man med mycket äventyr bakom sig! Han var till exempel den första svenska fotografen som fick sin bild på omslaget på en av National Geographic's tidningar! Efter att besöket på Morgonpasset var slut så gick jag in på Sommar i P1's hemsida. Ni vet det där programmet som sänds en timma varje dag under sommarhalvåret där det varje dag är en sommarvärd som pratar. Laddade ner Mattias Klum's program och satt och lyssnade på det under lektionen. Så himla intressant!

Bli naturfotograf? JA!
Finns nog inget roligare att göra. Men sen kommer frågan - är det verkligen bra/kul att ha sin hobby som arbete? För vissa är det bra, de tycker bara att det blir roligare och de blir allt bättre på det. Men för andra kan det vara så att man bara blir trött på det man gör och man vill inte längre ha det som varken hobby eller arbete. Och det vill inte jag att det ska bli för mig, jag vill fortfarande tycka att det är roligt att fota! För det är roligt!
Sen att jag inte har haft nån lust att fota under de senaste månaderna är en annan sak, men jag känner att jag börjar på tillbaka lusten att fota igen. Ge mig bara sol!

(ojoj det här inlägget blev visst ganska långt..)

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du skriva till mig?:

Trackback
RSS 2.0