Kontrasten mellan svenska och engelska

Sitter och kollar om Säsong 3 av True Blood och som ni kanske vet så är Alexander Skarsgård med i serien och han har en ganska så stor roll. Det bästa är att han spelar en gammal viking från Sverige, så han pratar svenska i några avsnitt och det är så kul att se kontrasten mellan engelska och svenska. Nästan varje ord han säger på svenska låter så mesigt, medan det på engelska låter mera "riktigt". Vet inte hur jag ska förklara men jag tycker att det låter så mesigt på svenska! Det är som att det är overkligt. Men favoritdelen är ändå när Eric, det vill säga Alexander Skarsgård, under ett väldigt roligt tillfälle ropar ut "Krokodiler". Det är så roligt att jag måste sitta och spela det om och om igen.

Om ni inte har sett på True Blood så rekommenderar jag er att göra det! Jag håller på att lägga upp dom här på bloggen och ska fortsätta med det. Det är trots allt en av mina favoritserier. Och eftersom det är en av de få serier som sänds på sommaren i realtid så är det nästan också den enda tv-serie jag kollar på. Men annars så är det såklart The Big Bang Theory som gäller. Och Glee. Och såklart Chuck.




Kommentarer
Postat av: Helena

brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera så ville bara säga Hej :)

2011-08-24 @ 13:14:07
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Sara

Älskar när han pratar svenska i True Blood, och håller med, det är så jäkla kul när han ropar krokodiler, haha!! :)

2011-08-24 @ 18:01:17
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du skriva till mig?:

Trackback
RSS 2.0