19 - Everything Must Go


För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre.




Visste ni att...



Om ni frågar mig - usch vad äckligt!


The Big Bang Theory Season 1 Episode 4 - The Luminous Fish Effect


Press >play< to watch The Big Bang Theory Online For Free!
För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre




18 - Rebound Bro


För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre.





Visste ni att...



...



Lite hemskt enligt mig... Men detta gäller ju i genomsnitt med hela världen inräknat, så det händer kanske
1 på 1 000 000 i ett land och kanske 1 på 100 i ett annat.



17 - The Goat


För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre.






16 - Sandcastles in the Sand

Robin Sparkles! =)

För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre.





15 - The Chain of Screaming

To watch How I Met Your Mother For Free:
För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre




Ratatouille



Sitter och tittar på Ratatouille och det är verkligen en sån underbar film! Och eftersom jag tycker den är bra, så tänkte jag lägga upp den här på bloggen, som den första filmen! =)

För att se på filmen, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre. När hela filmen har laddat klart - stäng av din internetkoppling. Eftersom filmen är från Megavideo kan man bara titta i ett visst antal minuter gratis. För att stänga av internet - tryck på Arkiv - sedan på "Arbeta som Offline"

 




















14 - The Bracket a.k.a. The Final Four


Det här avsnittet är helt klart ett av dom bättre i How I Met Your Mother! Finns helt klart med på top-15-listan =)


För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre.


Watch How I Met Your Mother Online here for free!


Skol-tråk

Sitter på första av två dubbellektioner av Geografi... Och det är tråkigt som fan rent ut sagt. Så sjukt torrt. Vi ska skriva en vetenskaplig rapport och våran lärare har på ungefär 40 minuter gått igenom hur man skriver en rapport. Och det bästa är att vi redan vet det, eller jag iallafall. Våran klass har redan skrivit två vetenskapliga rapporter, och den senaste vi skrev var i höstas...


Trååååååkigt!


13 - Ten Sessions

To watch How I Met Your Mother Online For Free:
För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre





The Boat That Rocked





FIlmen The Boat That Rocked kom ut 2009, men det var nog inte förrän förra året som jag hörde talas om den.. 

Filmen utspelar sig under 60-talets England då det var populärt med piratradiostationer. Båten är fylld med konstiga gubbar som alla har något konstigt i huvudet. De sänder radio under dygnets alla timmar och när de inte sänder så är det fullt ös!

Sjukt rolig film måste jag säga! Jag skulle gärna sända radio i en båt. Kanske inte direkt på deras sätt, jag menar, dom festar på rätt så bra =P. Fast det vore ju ioförsig roligt. =)
Sitta ute på något hav och bara prata massa roligt i en BÅT!




12 - No Tomorrow

To watch How I Met Your Mother Online For Free:
För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre






11 - The Platinum Rule

To watch How I Met Your Mother Online For Free:
För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre




10 - The Yips





9 - Slapsgiving




Big Bang Theory Season 1 Episod 3 - The Fuzzy Boots Corollary

Jag tror inte att det bara är jag som är beroende av The Big Bang Theory.. Am I right?


To watch The Big Bang Theory Online For Free:
För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen. En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön. Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det, det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre.






Bollywood Productions

Har egentligen Engelska nu och vi ska skriva om ett engelsktalande land, men det är så jäkla tråkigt så jag sitter istället på Youtube och tittar på Bollywood dans- och sångscener. Det hör ju ändå till Indien.
Och när man tänker på Indien och Bollywood så dyker ju såklart Slumdog Millionaire upp i skallen. Musiken är så himla mysig och man blir så glad av den!

Hittade ett gäng som har gjort en "egen" dansvideo till låten i slutscenen av filmen, där alla skådespelare/karaktärer dansar till låten Jai Ho.  




Hittade originalscenen från filmen, men ägaren till filmen hade tagit bort inbäddningen på begäran, så jag kunde inte sätta in den här.. Så om ni vill se den, klicka här --->  Jai Ho Dance Scene from Slumdog Millionaire.

Gud vad sugen jag blev på att se den underbara filmen igen.. Helgaktivittet?


8 - Spoiler Alert





7 - Dowisetrepla




Is that God?

Har suttit och klickat runt på olika bloggar hit och dit, inom alla möjliga sorters kategorier, och, på en blogg så hittade jag några random bilder och en länk som förklarade. Jag blev bara helt tvungen att visa, det är faktiskt helt stört fantastiskt!
























6 - I’m Not That Guy




5 - How I Met Everyone Else



För att se på avsnittet, tryck på den röda play-knappen.
En ny sida dyker upp, kryssa den, det är bara reklam. Play-knappen i rutan har nu blivit grön.
Tryck på den och låt klippet ladda en stund innan du tittar på det,
det underlättar och risken för att det ska hacka blir mindre.




Hoppetihopp


Bildkälla


Hihi lite gulligt tycker jag. Men vad gör dom om dom ska gå över en flod eller nåt..? Dom kan ju inte gå runt en flod liksom.. Visst, de kan ju försöka hitta en plats där vattnet är grunt men ändå..
Haha fast, tur att de blir ganska gamla, det måste ju ta en ganska lång stund innan man kan korsa alla floder =P



A wild animal?

Hittade denna lilla roliga video på Youtube. Var annars, haha?




Enligt hennes beskrivning och bilden som han ritade så tycker jag att djuret hon såg skulle kunna vara ett vildsvin... Menmen, vem vet vad amerikanarna tror =)


En sån lysande upptäckt!


Bildkälla
Översättning:
Thomas Edison, uppfinnaren av glödlampan, var rädd för mörkret.

Lite småroligt enligt mig, eller vad tycker ni?


4 - Little Boys




3 - Third Wheel



Watch How I Met Your Mother Online For Free - här direkt i bloggen!


Personal Update

Sådär ja! Nu har jag gjort iordning några avsnitt av How I Met Your Mother Säsong 3 så dom publiseras hittils varje dag runt klockan 20. Ska se om jag kan fixa till några ytterligare idag, för idag sitter jag hemma och pillar i naveln!
Fast inte direkt, haha. Vaknade av att det fullkomligt stormade ute! Himlen är vit, snön yr omkring och det har sedan igår blivit minst 2 dm tjockt snölager på allt som finns. I LOVE IT

Fast jag har ju ändå börjat småtröttna på vintern, men när jag var i Romme i måndags så kom jag på en sak.. Jag ska till Åre på Sportlovet och finns det ingen snö härnere runt Stockholm, hur mycket snö finnns det då i Åre-trakten..? Ojsan. Så jag tar emot den här snön med tacksamhet. För - ska man åka skidor så är det en fördel om det finns snö. LOL






I onsdags
var det Årsmöte på SKU. Alla SKU:are som var där satte sig i Mathiasgården och sedan var det full fart med mötet! Fastställande av ordförande, fastställande av vice ordförande, yrkande hit, yrkande dit. Men det var roligt!
Det var också då (i onsdags) som valberedningen efter många intervjuer och mycket funderane, la fram sitt förslag på Styrelsen 2011. Jag hade sökt till att få vara med i Styrelsen och även varit på intervju, men jag kom inte med. Eller, dom la inte fram mig i sitt förslag. Men - tur att jag har min underbara vän Jenna, för hon skrev ett yrkande om att hon tyckte att jag skulle vara med och sen blev det en lång debatt... Men slutligen så blev det en sluten votering, alltså att vi alla tog en lapp, skrev fyra stycken av de som kunde röstas på som vi tyckte skulle vara med i Styrelsen, och sedan räknades rösterna. Och - nu kommer det bästa av allt, jag kom med! Folk hade faktiskt röstat på mig, och jag är så himla glad för det! Jag har velat vara med i Styrelsen ändå sedan 2009, när min kompis Elin frågade om inte hon skulle nominera mig, men då var jag osäker. Efter det tog jag mig en lite funderare och kom ändå fram till att jag ville vara med i Styrelsen, men  var det för sent. Det var det inte nu.
Däremot så betydde ju att om jag kom med så åkte ju ytterligare en ut. Och det var min kompis och ledarkollega, och det suger verkligen för jag ville att hon skulle vara kvar, jag röstade ju till och med på henne. Och jag känner mig verkligen hur hemsk som helst, att bara för att jag vill vara med i Styrelsen så åkte hon ut.
Nej, det är rent ut sagt jävla fucking bajs-botten!

Men jag hoppas att de andra medlemmarna i Styrelsen tycker attt det blev bra ändå, och att vi ska kunna jobba bra ihop. Vilket jag både tror och hoppas!


 


2 - We’re Not From Here



Klicka på knappen för att watch How I Met Your Mother Online for free


Have you ever seen a lawyer?

Har ni sett den där både jobbiga och roliga videon på youtube där dom sjunger om en llama?
Här har dom gjort en liknande video fast med How I Met Your Mother! Haha hur roligt som helst faktiskt! Bilderna passar så bra!




Lägger in llama-videon också, så att ni som inte sett den innan förstår =)





1 - Wait For It…





Click on play to watch How I Met Your Mother Online For Free!


How I Met Your Mother Season 3

Eftersom alla avsnitt av säsong 2 är uppe så tänkte jag börja dra igång säsong 3!!

Om allt går bra så kommer första avsnittet komma upp redan ikväll!



Chickens head is like a steadycam

Min kompis visade mig den här videon, helt sjuk! Det är en person som håller i en kyckling och flyttar den upp och ner, sida till sida, men kycklingens huvud står helt stilla i luften! Say Whaaaat?

Haha den är asrolig!




Sitter och drömmer om Åre

EFter dagen i Romme igår så sitter jag idag och drömmer om Åre, dit jag ska åka till (som alla andra) på Sportlovet.

Sitter faktiskt just nu med Skistars sida uppe över Åre, plus att jag sitter och tittar på Pistkartan över alla backar och liftar =)

Jag längtar hur mycket som helst! Men - det  är fortfarnade ungefär två och en halv vecka till jag åker dit..


Klicka på bilden för att se den i större format



Uppe i ottan!

Shit vad jag är trött, men, nu är det dags att åka mot skolan och sen -

ROMME!


Romme imorrn!

Måste gå upp vid 05:45 för att dra till Romme med skolan, men det är det värt!

Ska bli awesome!!!

Hoppas bara att det blir sol och några minusgrader!!


Lista över alla avsnitt

Här kommer en lista över alla avsnitt i säsong 2 om du inte orkar scrolla ner i kategorin eller bara vill hitta ett avsnitt snabbt och enkelt!

Ett tips! Starta flera avsnitt på samma gång, och när alla önskade avsnitt är fulladdade så stänger du av internet på din dator. På så vis lurar du Megavideo så att du kan titta mer än den begränsade tiden.


1 - Where Were We
2 - The Scorpion and the Toad
3 - Brunch
4 - Ted Mosby: Architect
5 - World's Greatest Couple
6 - Aldrin Justice
7 - Swarley
8 - Atlantic City
9 - Slap Bet
10 - Single Stamina
11 - How Lily Stole Christmas
12 - The First Time In New York
13 - Columns
14 - Monday Night Football
15 - Lucky Penny
16 - Stuff
17 - Arrivederci, Fiero
18 - Moving Day
19 - Bachelor Party
20 - Showdown
21 - Something Borrowed
22 - Something Blue







22 - Something Blue






21 - Something Borrowed






20 - Showdown





Ny religion

Uppdatering från Religionslektionen! Vi har fått en väldigt spännande genomgång av vad som egentligen är en religion. Och måste säga att våran vikarie verkar väldigt bra och engagerad.

Han gjorde en tankekarta på tavlan och jag antecknade i Paint och jag måste nog säga att jag är riktigt bra på att göra tankekartor i Paint! Jag menar, kolla bara!




Fast jag gillar inte uppgiften vi fick. Vi ska skapa en egen religion, tills imorgon! Och vi har bara tio minuter på oss, plus timmen efter denna.

Den behöver inte vara seriös, men det är ju ändå så att det är en uppgift.


Hurra för nya lärare!

Eftersom våran ordinarie lärare i religion ska plugga på deltid så har vi en vikarie i religion. Hans namn är Muhammed men kallas Zack. Känns ganska bra. Han verkar rolig och med båda fötterna på jorden. 


Vi är framtiden!

Vi hade i uppgift på Mediakunskapen att skapa tre affisher (stavning?) där vi skulle propagera för någonting. Inte en vara/produkt, utan mer för kanske en person eller en speciell grej som t.ex. armén eller dans.

Så jag och min kompis valde efter en stunds velande att vi skulle propagera för oss själva, som om vi vore ett politiskt parti och att folk skulle rösta på oss i nästa val.

Här är en bild som vi gjorde, blev kanske inte så bra men det var ingen dödsseriös uppgift. Den var nog som mest till för så att vi lär oss vad propaganda är för något.




19 - Bachelor Party






18 - Moving Day





RSS 2.0