Sommar och studentfirande

Var igår både på studentutspring, åkte flak och var på studenmottagning. PLUS att jag var och hälsade på min gamla skola på förmiddagen, och det kändes hur konstigt som helst att vara tillbaka i de lokalerna, det kan jag lova! Det är bara (eller bara och bara..) två år sen jag slutade på Hjälmsta och jag kände mig jättestor när jag och mina kompisar gick i korridorerna. Alla var så små kändes det som.. Vet inte hur det gick till för jag har inte vuxit sen sexan, men man är väl helt enkelt äldre. Logiskt. Meningen att hälsa på alla gamla rävar på Hjälmsta var egentligen att besöka våran (favorit)lärare och mentor Birgitta eftersom hon enligt rykten ska gå i pension i år och vi ville hälsa på henne en sista gång... Men vi lyckades pricka den enda dagen under hela vår livstid då hon var ledig från jobbet. Hur kan man lyckas liksom? Så vi ska dit i nästa vecka och hoppas att hon är då, annars blir det jobbigt.. haha

När vi kom från Hjälmsta och sedan gick till vår nuvarande skola för att kolla på utspringet upptäckte jag att det var varmt och att jag hade alldeles för mycket kläder på mig.. Och det hjälpte inte att vi fick stå och vänta på studenterna i ungefär en halvtimme i gasssande sol och vindstilla var det.. Men när dom väl kom springandes så gick det fort =) 
Fick förfrågan om jag ville följa med och åka flak. Jag sa nej.. Hade helt fel kläder plus att jag hade mobil, iPod touch, nycklar, busskort, id och kontokort.. PLUS att jag hade min bästa bh på mig! Jag hade dessutom på morgonen duschat och sminkat mig så att jag var klar till studentmottagningen jag skulle på senare på kvällen. Men jag sket i det, låste in mina grejer i skåpet i skolan och åkte med på flaket! Det var riktigt roligt, även om vi bara åkte omkring i Vallentuna, hahahahaha. Det som var dåligt med flaket var att hon som hade valt ut musiken hade tagit musik som hon gillade, alltså låtar som man knappt kände igen.. När jag tar studenten ska det fanemig vara riktig flak-musik som man kan digga loss till! Det är ju inge kul att rocka loss om man inte kan sjunga med i låtarna! Blev för övrigt ganska blöt av öl.. Det var skoj =) Hela rumpan på mina trosor var dyngsura av öl... =P
Väl hemma fick jag såklart duscha och sminka mig igen för att sedan kunna åka till Marias studentmottagning. Det roliga var bara att jag och Amira kom typ 1 och en halvtimme för sent för att vi inte hittade, haha. Men grejen är bara det att jag hade lätt hittat om dom hade förklarat på ett vettigt sätt. Det låg liksom i samma område som Maria bor i, men dom förklarade på nåt annat konstigt sätt så det gick inte alls att förstå.. Menmen, jag och Amira hittade till slut iallafall, efter några felkörningar hahaha.

För att sammanfatta det hela = en riktigt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du skriva till mig?:

Trackback
RSS 2.0