Vilda scoutbarn


Kom för ungefär 40 hem från veckans möte av scouterna och jag måste nog erkänna att barnen börjar att förbättra sig. De är inte alls lika stökiga och bråkiga som de var på minior (eller som det heter så fult nuförtiden - spårarscouter) utan de sköter sig verkligen och de har börjat få mer tydliga personligheter än för bara ett år sedan. Man kan faktiskt sätta sig ner och prata med de här barnen, vilket man inte direkt kunde med miniorerna. Bör kanske säga att miniorer går i klass 2 till 3. Juniorerna (eller upptäckarscouter som de nu heter) går i klasserna 4 till 5. Visst är barnen fortfarande busiga, med de ska de vara! De är ju fortfarande barn och då är det inte många som kan sitta stilla på en stol och läsa! Jag har kompisar i min ålder som fortfarande inte kan sitta still en lite längre stund utan måste röra på sig.
Men den här gruppen med scouter känns riktigt bra. Ser verkligen fram emot den här våren med juniorerna och den här gruppen!

Och - imorgon så är det första träffen med konfirmanderna! Ååh det ska bli så roligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du skriva till mig?:

Trackback
RSS 2.0