Louise Jansson


Så, det här är alltså jag och min nya blogg.
Jag heter Louise Jansson, är 17 år och bor i en liten ort vid namn Vallentuna norr om Stockholm. Här händer det faktiskt en hel del, tro det eller ej. Vallentuna är (om jag inte säger fel nu...) Sveriges runstens-tätaste (flest runstenar) kommun och var fjärde invånare i Vallentuna kommun är en häst. Till försvar kan jag säga att Vallentuna Kommun faktiskt är väldigt stor....

Iallafall - tillbaka till mig. På fritiden är jag med i scouterna och har varit det de senaste 10 åren och det blir bara roligare och roligare! Jag är med både som ledare för barn i årskurserna 3 till  4, men är också med som deltagare tillsammans med fyra andra i min ålder.     
Scoutingen är det bästa som har hänt mig och höjdpunkten år ut och år in är det årliga sommarlägret.


Men, jag håller inte bara på med scouting. Jag är även med i kyrkan. Nästan varje onsdag går  jag på ungdomsmässan (på en halvtimma) i Vallentuna Kyrka och efter det är det SKU som  gäller! SKU står för Svenska Kyrkans Unga, vi umgås, spelar spel, fikar, spelar tv-spel och  annat skoj som man gör när man umgås!
Jag är också aktiv inom konfirmationen. Har gått ledarutbildningen och varit konfirmationsledare en gång. Och i sommar ska jag vara konfaledare igen! Det förgyller  sommaren! 


Vill du veta vad jag lyssnar på?
Tryck här för att komma till min musik på Spotify!











 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Eller förgyller vintern om man har världens bästa konfirmand med i gruppen höhö :)

2011-01-22 @ 13:53:32
URL: http://johannakjellmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du skriva till mig?:

Trackback
RSS 2.0